- בתחילת הלימודים או העבודה שלך בספיר קיבלת שם משתמש וסיסמה זמנית. לאחר קבלת סיסמה זמנית חשוב לשנות את הסיסמה הזמנית שהתקבלה.
- החשבון האישי שלך בספיר מאפשר לך גישה אישית ופרטית לשירותי מידע שונים המיועדים רק לך. כדי להשתמש בחשבון האישי שלך את/ה צריך/ה לדעת את שם המשתמש והסיסמה שלך.
- להנחיות הפעלת חשבון לסטודנטים חדשים במכללה – לחץ כאן
שאלות נפוצות בנוגע לחשבון משתמש וסיסמה:
מה לעשות לאחר קבלת הודעה על פתיחת חשבון?
צפה/י במצגת כדי לדעת איך להחליף את הסיסמה הזמנית לסיסמה קבועה.
למי מותר למסור את הסיסמה
לאף אחד. אין למסור את הסיסמה לאיש ובזאת נכללים – עמיתים בעבודה, אנשי יחידת המחשב, מי שמחליף אותך (זמנית או קבוע).
הסיסמא אישית ואין אפשרות לאף אחד (כולל לא ליחידת המחשב של ספיר) לדעת אותה.
מה כבר יכול לקרות לי אם מישהו ידע את הסיסמה שלי בספיר?
אולי שום דבר ואולי דברים מאד לא נעימים.
את/ה אחראי/ת לכל פעולה המתבצעת באמצעות החשבון האישי. אם מתבצעת עבירה על התקנון או על החוק באמצעות החשבון האישי שלך, יינקטו צעדים אך ורק נגדך. ניתן להפעיל עליך את כל הצעדים הקבועים בחוק ובתקנון משמעת על כל עבירה המתבצעת באמצעות החשבון האישי שלך.
בנוסף לכך, מי שיחדור לחשבון האישי שלך יכול לגנוב את הזהות שלך ולבצע בשמך פעולות שיזיקו לך. לדוגמא: שליחת אימייל בשמך שיוציא לך שם רע, גניבת מידע אישי, שינוי קבצים שלך באופן שיזיק לך ועוד מיני פעולות שלא כדאי שייקרו.
איזו סיסמה לבחור?
צריך למצוא איזון בין סיסמה שקל לזכור וסיסמה שאי אפשר יהיה לנחש.
מצד אחד, בחירת סיסמה מסובכת וארוכה מדי מגבירה את הסיכוי שתישכח ו\או תוקלד לא נכון.
מצד שני, סיסמא קלה מדי מאפשרת לאחרים לנחש אותה.
רצוי לשלב אותיות מספרים וסימני ניקוד, (לדוגמא rl!2$x). רצוי לא להשתמש במילים מתוך המילון, שם בן\בת הזוג, שמות ילדים, שם משפחה\פרטי, שם יישוב מגורים – כל אלו הן סיסמאות קלות לניחוש.
דוגמאות לסיסמאות שלא יתקבלו:
sapir – הסיסמה חייבת להיות באורך של 6 סימנים לפחות
1234567 – אסור להשתמש בסיסמא שהיא רצף תווים במקלדת (לדוגמא, 12345 או qwerty)
azkaban – האות a מופיעה 3 פעמים
איפה לרשום את הסיסמא בכדי שלא אשכח אותה?
בשום מקום, בוודאי שלא בקרבת המחשב או במדבקה על הצג.
שכחתי את סיסמתי כיצד ניתן לשחזר אותה?
יש להיכנס לכתובתis.sapir.ac.il וללחוץ על 'שכחתי סיסמא'.
בכדי ליצור סיסמא חדשה יש לבצע את הפעולות לפי ההנחיות באתר.
אם אינך יודע את שם המשתמש שלך יש לפנות אלינו לסיוע כאן
או במייל help@sapir.ac.il
או במספר 077-9802444
אם מספר הטלפון שלך במערכת איננו עדכני ולא תוכל לקבל SMS להשלמת התהליך:
על סטודנטים לפנות למדור רישום לתיקון המספר.
מרצים ועובדי מכללה צריכים לפנות למדור משאבי אנוש ושכר לתיקון המספר.
עובדים המתקשרים ממשרדם במכללה יכולים לפנות ישירות אל התמיכה במספר 2444 או במייל לתיקון המספר.